Her kan du se uddrag af den seneste politirapport, der omhandler Helsingør Kommune i tidsrummet 2026/03/02-2026/03/10.
Lomme- og tasketyveri, Helsingør og Humlebæk
En 89-årig kvinde havde mandag formiddag omkring klokken 11.00 været i Nordea på Stengade, hvor hun havde hævet 3.000 kr. i hæveautomaten i bankens indgang. Efter banken var hun gået i Føtex for at handle, hvor hun opdagede, at hendes pung var blevet stjålet. I pungen havde hun haft rejsekort, togkort, gult sygesikring, ældresagen kort, rabatkort og kreditkort.
Klokken 14.48 modtog politiet endnu en anmeldelse om et tyveri. Denne gang havde en 69-årig mand været udsat for et tyveri fra sin lomme, hvor han fik stjålet sin pung, mens han stod ved kassen og lagde sine varer på båndet. Pungen indeholdt to kreditkort, hvor det ene blev forsøgt misbrugt, et forbrugsforeningskort, der ikke kunne misbruges, et gult sundhedskort samt diverse medlemskort. Begge kreditkort blev spærret.
Indbrud i fritidshus, Dronningmølle
En 66-årig kvinde kontaktede klokken 11.02 politiet, fordi hun havde haft indbrud i sit fritidshus i Munkerup onsdag mellem klokken 17 og 23.30. Tyven havde brudt havedøren og vinduet i køkkenet op, og kvinden kunne se, at tyven havde bevæget sig rundt i huset, blandt andet i soveværelset, og var kommet derfra med en IPad, 600 kr. og smykker.
Lomme- og tasketyveri, Helsingør og Kokkedal
Klokken 11.32 torsdag anmeldte en 86-årige kvinde et lommetyveri, som havde fundet sted i Kvickly på Stjernegade i Helsingør onsdag mellem klokken 13.30 og 14.00. Kvinden oplyste, at hun havde fået stjålet sin sorte pung fra sin håndtaske, som havde hængt på indkøbsvognen. I pungen lå der svenske kørekort, to buskort, to kreditkort, 1000 danske kr. og 400 svenske kr. Kvinden havde henvendt sig til personalet, som på deres overvågning kunne se, at tyveriet var sket i butikkens kødafdelingen.
Klokken 14.45 modtog politiet endnu en anmeldelse om et tasketyveri, som var sket i Føtex Brønsholm i Kokkedal torsdag mellem klokken 12.30 og 13.15. Her havde en 84-årig mand fået stjålet sin mørkebrune pung, som indeholdt tre Nordea-kreditkort, et medlemskort fra Ældresagen samt et lille grønt kort til hans nye telefon. Manden oplyste, at der var blevet trukket 15.000 kroner fra hans kort, inden han nåede at spærre det hos banken.
Flere genstande på kørebanen, Kvistgård
Politiet modtog mandag morgen klokken 07 flere anmeldelser om en betonklods og en fyldt bigbag, der lå og spærrede anden vognbane på Helsingørmotorvejen i nordgående retning ca. 400 meter før afkørslen Kvistgård. Vejdirektoratet blev kontaktet, og betonklodsen og bigbag’en blev fjernet.
Kort tid efter fik politiet en ny anmeldelse om en genstand på Helsingørmotorvejen, som denne gang drejede sig om, at der fløj en stor presenning rundt på motorvejen i sydgående retning i højre vejbane mellem afkørsel Humlebæk og Espergærde. Igen blev Vejdirektoratet kontaktet, så der kunne tages affære.
Mistanke om pengefalsk, Liseleje og Virum
Indehaveren af en butik i Liseleje havde onsdag sidst på formiddagen henvendt sig til sin bank, hvor han var blevet afvist, fordi han gerne ville veksle ca. 10.000 kr. i tyvere. I alt havde manden ca. 25.000 kr. i mønter. Manden oplyste, at mønterne var vekselpenge, og at tyverne ikke var falske.
Over middag onsdag var der igen mistanke om falske tyvere i omløb. En mand var kommet ind i Brugsen på Sorgenfri Torv, hvor han spurgte om hjælp til at finde energidrikke. Da han havde fundet dem, henvendte han sig til en kontantløs kasse for at betale for energidrikkene med tyvere. Han ønskede desuden at veksle en hel pose tyvere, men da kassen var kontantløs, afviste medarbejderen ham, hvorefter kunden forlod butikken, foretog et kort telefonopkald og blev kort efter samlet op af en bil udenfor butikken.
Tricktyveri, Helsingør
En 87-årig kvinde fik onsdag lidt i 12 stjålet sin sorte pung indeholdende mellem 500 og 660 kr., dankort, visakort, sygesikringkort, kørekort og diverse medlemskort fra kurven i hendes rolator. Kvinden var blevet skubbet, hvorefter hun opdagede, at hendes pung var væk. Et par unge drenge var kort efter løbet fra Netto-butikken, hvor tyveriet havde fundet sted.

