
Forestil dig en aften, hvor vi samles i hjertet af Helsingør, i det charmerende Toldkammeret, for at dykke ned i de vigtige spørgsmål omkring vores forhold til dyrene og naturen. Den 28. april kl. 19-21 inviterer Danmarks Naturfredningsforening i Helsingør til en tankevækkende diskussion med bioetiker og teolog Mickey Gjerris. Her vil vi sammen udforske, hvordan vi bedst kan beskytte og bevare vores lokale biodiversitet i Nordsjælland.
Aftenens tema kredser om de dybe etiske overvejelser, vi står overfor, når vi skelner mellem dyr og mennesker, og hvordan vi kan sikre en retfærdig behandling af alle levende væsener. Vi vil diskutere, hvilke beskyttelsesregler der bør gælde for dyrene i vores natur, samt hvordan vi kan balancere mellem rimelig og urimelig udnyttelse af naturens ressourcer. Det handler om at finde en vej, hvor både vilde dyr og produktionsdyr kan trives, og hvor vi som samfund tager ansvar for de konsekvenser, vores handlinger har på naturen.
Mødet er en unik mulighed for at engagere sig i en samtale, der har stor betydning for vores fælles fremtid. Ingen tilmelding er nødvendig, men med kun 100 pladser til rådighed i Toldkammerets store sal, er det en god idé at komme i god tid. Så tag din nabo, ven eller familie med, og vær med til at skabe en aften fyldt med indsigt, inspiration og fællesskab i naturens tegn.

