Politirapporten fra 2026-03-30

Her kan du se uddrag af den seneste politirapport, der omhandler Helsingør Kommune i tidsrummet 2026/03/30-2026/04/13.

Lommetyverier, Slangerup og Helsingør

En 76-årig kvinde oplyste klokken 13.36 politiet om, at hun havde fået stjålet sin store grå pung med 800 kroner, kort og dokumenter fra en indkøbskurv, mens hun var ude at handle i REMA på Esrumvej i Helsingør. Kvinden havde bevæget sig rundt i det meste af butikken. Der var overvågning i butikken.

I samme tidsrum fik en 52-årig mand stjålet sin hvide iPhone 8 SE med pung, indeholdende kort og dokumenter, fra sin bukselomme i toget mellem København Syd og Helsingør. Der er ingen mistanke til gerningsmanden, men overvågning var muligvis tilgængelig. 

Sigtet for lov om euforiserende stoffer, Helsingør

Under patruljekørsel onsdag klokken 20.15 blev en mandlig 33-årig billist standset, da han ikke havde kørekort. Manden virkede påvirket, da han havde svært ved at kontrollere sin kæbebevægelser og blev sigtet for besiddelse af euforiserende stoffer. Ved visitation blev der fundet 2,5 gram hash til eget forbrug, som blev konfiskeret med mundtligt samtykke.

Brød indrejseforbud og stjal pant, Helsingør

To mænd på henholdsvis 36 år og 23 år fra Rumænien blev søndag formiddag anholdt i Helsingør. De to var i besiddelse af otte poser med pantflasker og to cykler, som de forklarede, at de havde fundet bag en container. Da det viste sig, at begge mænd havde indrejseforbud, blev de anholdt. De to blev mandag formiddag fremstillet i grundlovsforhør ved Retten i Helsingør. Her erkendte begge overtrædelse af indrejseforbud og tyveri af poser med pantflasker. Den 23-årige mand blev dømt for tyveri og for at have overtrådt indrejseforbud fem gange, og blev idømt en straksdom på 1 år og fire måneders fængsel. Den 36-årige blev idømt to måneders fængsel for at have brudt indrejseforbud to gange samt tyveri. De blev begge varetægtsfængslet efter dommen.